Velkommen!

Velkommen til min blogg! Her skriver jeg litt om alt det som skjer i livet mitt. Og masse om interiør!! Veldig koselig hvis du legger igjen en liten kommentar når du har vært innom!

onsdag 4. februar 2009

Jeg trenger råd!!

Hjelp!!!!
Min lille,skjønne datter har vært syk noen dager med oppkast og feber.... Og i går kastet hun desverre opp på Ludde-skinnet mitt i sofaen!
Jeg vasket over med en klut,men føler at det ikke er helt rent,så jeg kunne tenkt meg å hive det i vaskemaskinen!!
Er det noen som har erfaring med det???
Trenger råd og tips,så det kan bli like fint som det en gang var.....
"
Lurer også på om det går an å vaske dette gamle,fine serviset i oppvaskemaskinen??
Har vasket det for hånd,men det er jo ganske tungvint...
Men jeg vil jo ikke at det fine mønsteret eller gullkanten skal forsvinne vekk,heller.
"
Alle råd mottas med takk!!!


2 kommentarer:

h.espe sa...

Her er jeg nok nesten blank...!
Å vaske et slikt servise i maskin tror jeg at jeg ville være forsiktig med. Det kan nok tåle noen vasker, men oppvaksmaskin sliter... Angående ludden har jeg ingen peilig. Håper gode råd dukker opp!!!

Ha en fin dag videre!

Klem fra Hildegunn

Ida sa...

Heisann!

Vask ludde på ullvask (med milo) - la det lufttørke eller putt det i tørketrommel sammen med en tennisball. Gre over det med hundebørste og det blir mykt og fluffy igjen! Skinnet blir litt stivt med en gang - men det gir seg.

Ang, serviset... ville nok fortsatt håndvasken jeg ;-)

Lykke til